Købsbetingelser
Virksomhedsoplysninger
Adresse: Impecta Fröhandel AB, Gimgöl Granebo 1, SE-643 98 JULITAE-mail: info@impecta.dk
Telefon: +46 (0)150-923 31
Organisationsnummer: 556196-3587
Generelt
Alle bestillinger leveres i henhold til nedenstående betingelser. Når du bestiller hos Impecta Fröhandel AB, accepterer du alle købsbetingelser. Ved at afgive en bestilling accepterer du også betalingsansvaret for købet. Fordringen kan overføres til en samarbejdspartner (f.eks. Klarna). Rettighederne til tekst og billeder på hjemmesiden er forbeholdt Impecta Fröhandel AB. Kopiering eller publicering af disse er ikke tilladt uden tilladelse fra os. Vi tager forbehold for fejl i tekst og billeder, restsalg eller utilstrækkelige leverancer. Ordene "vi" og "os" i købsbetingelserne henviser til Impecta Fröhandel AB.
Dyrkningsvejledninger
Sortspecifikke dyrkningsvejledninger står direkte på frøposen og her i netbutikken i produktbeskrivelsen for hver frøsort. Generelle dyrkningsråd findes under afsnittet Jordnära og overskriften Frøsåning.
Kvalitet/Garanti
Vi sælger portionspakkede frø og dyrkningstilbehør, beregnet til hobbydyrkning. Vi står selv for al test af kommende nyheder og udfører løbende spiretests og tests af groevne for at sikre frøens kvalitet. Vi garanterer sortægthed for alle frø, og på posen angives den længste garanterede groevne mindst et år efter købsdatoen, forudsat at de er blevet opbevaret korrekt*, og gældende instruktioner er fulgt. Vi er ikke ansvarlige for den videre dyrkning. Erhvervstab eller anden indirekte skade erstattes ikke. Der ydes generelt et års garanti på dyrkningstilbehør og 2 års garanti på dyrkningstilbehør, der indeholder elektronik, mod fabrikationsfejl. For at garantien skal gælde, skal du kunne bevise, at du har købt varen hos os. Garantien gælder ikke for fejl, der er opstået som følge af, at varer ikke er blevet håndteret eller brugt i overensstemmelse med brugsanvisningen, udsat for elektriske overspændinger fra f.eks. torden, eller ombygget eller ændret. Se nedenfor om reklamationsret.
*Frø opbevares tørt, mørkt og køligt for bedste holdbarhed.
Priser
Priserne i netbutikken vises i den aktuelle valuta og med eller uden moms afhængigt af, om der opkræves moms (afhængigt af bl.a. leveringsland). Vises forkert valuta eller sprog? Så ændrer du det nemt ved at vælge det rigtige land i landevælgeren øverst til højre i netbutikken. Kunder fra lande, hvis valuta vi ikke håndterer, får valutaen Euro.
Kunderegistrering
Gem det kundenummer, du modtager ved første køb; så bliver kontakt med os senere lettere. Gennemført bestilling betyder, at du accepterer, at dine data gemmes i vores kunderegister for at kunne behandle din bestilling og fremtidige køb, facilitere spørgsmål og for afsendelse af tilbud fra os eller vores samarbejdspartnere. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage til at modtage forsendelser fra os, få adgang til de gemte data, ændre dem eller bede om at få dem slettet. Dine data er beskyttet i henhold til EU's generelle databeskyttelsesforordning (GDPR). Du kan læse mere om, hvordan vi håndterer persondata under overskriften Privatlivspolitik – GDPR (direkte link).
Force majeure
Vi fraskriver os ansvaret for skader forårsaget af forhold, som vi ikke kunne forudsige eller påvirke (såsom krig, naturkatastrofer, arbejdsmarkedskonflikter, myndighedsforanstaltninger, importforbud og lignende), som gør det umuligt at opfylde indgåede aftaler.
Leveringsbetingelser
Du kan bestille hos os hele året rundt. Vi sender normalt din bestilling 1-2 hverdage efter modtagelsen. Indeholder bestillingen varer med lagerstatus "På vej ind!", sendes bestillingen, når alle varer er på lager. Forventet leveringstid fremgår af ordrekvitteringen. Vær opmærksom på, at transporten fra os til dig ikke er inkluderet i den oplyste leveringstid, men tillægges. Normalt er transporttiden 2-6 dage.
Tilgængelige transportformer kan variere, og de, der gælder for netop din bestilling, vises ved kassen i netbutikken.
Fragt- og emballagegebyr
Angives inkl. moms og opkræves på alle bestillinger i henhold til nedenstående. Ved levering til et land uden for EU's momsområde fratrækkes svensk moms (i øjeblikket 25%).
Danmark - fra 29 DKK, fri fragt ved ordrer over 300 kr*
*Gælder kun ved køb af frø og mindre tilbehør.
Præcis information om størrelsen af fragt- og emballagegebyret gives ved kassen.
Uafhentet forsendelse
Pakkelevering sendt fra os skal altid afhentes, også selvom du påtænker at returnere forsendelsen. For uafhentede forsendelser opkræver vi et gebyr for at dække vores omkostninger.
Leveringsadresse
Det er dit ansvar som kunde at kontrollere, at den leveringsadresse, der er angivet på din bestilling, er korrekt. Eventuelle ekstra omkostninger på grund af en forkert adresse vil blive faktureret til dig.
Transportskader
Vi er ansvarlige for transportrisikoen, det vil sige risikoen for, at varerne bliver beskadiget eller forsvinder, under transporten fra os til dig. Undtagelsen er, hvis modtageren anmoder om "Levering uden kvittering" og/eller "Ny levering", så overgår transportrisikoen til modtageren. Ved levering til postkasse/dør ophører vores ansvar for transportrisikoen, når forsendelsen er afleveret.
Transportskader skal anmeldes til os inden for 24 timer efter modtagelsen. Gem eventuel beskadiget emballage, ligesom du bedes dokumentere skaden ved at fotografere den.
Fortrydelsesret
Som privatperson har du ret til at fortryde dit køb uden særlig grund inden for 14 dage efter modtagelse af varerne. Du som kunde er ansvarlig for transportrisikoen ved returnering, det vil sige risikoen for, at varen bliver beskadiget eller forsvinder på vej til os. Vi anbefaler derfor at pakke den godt ind og sende sporbart. Hvis du returnerer hele bestillingen, krediteres hele ordrebeløbet inkl. fragt- og emballagegebyr. For at opnå fuld kreditering skal varerne dog i alt væsentligt være i uændret stand. Frøposer må ikke være åbnet. Der foretages fradrag for varens værdifald i det omfang, det skyldes, at du som forbruger har håndteret varen i videre omfang, end det var nødvendigt for at fastslå dens egenskaber eller funktion.
Reklamationsret
Som privatperson har du ret til at reklamere over en vare i 3 år, efter du har modtaget det. Du skal reklamere over varen "inden for rimelig tid", efter du har opdaget fejlen, og fejlen skal være "oprindelig", hvilket betyder, at den allerede var der, da du modtog varen. I tilfælde af en godkendt reklamation er vi ansvarlige for returforsendelse og transportrisiko, og afhængigt af fejlens art reparerer eller erstatter vi varen eller tilbyder alternativt kreditering. Subsidiært får du en økonomisk erstatning, som ikke kan overstige varens salgsværdi. Erhvervstab eller anden indirekte skade erstattes ikke.
Kontakt os altid først, hvis du vil reklamere over en vare, inden du returnerer den. Gyldigt købsbevis/kvittering skal vedlægges den vare, du reklamerer over. Vi yder 2 års garanti på alt dyrkningstilbehør, der indeholder elektronik. Garantien gælder ikke for fejl, der er opstået som følge af, at varer ikke er blevet håndteret eller brugt i overensstemmelse med brugsanvisningen, udsat for unormal anvendelse eller forsømmelse, udsat for elektriske overspændinger fra f.eks. torden, eller ombygget eller ændret.